Returer och återbetalningar
Returer och återbetalningar
Tripp är glada att återbetala ditt oanvända köp inom 28 dagar efter mottagandet. Din återbetalning kommer att krediteras det ursprungliga betalkortet. Vi förbehåller oss rätten att neka utbyte eller återbetalning om varan returneras icke säljbar eller skadad.
Hur returnerar jag mitt olämpliga föremål?
Det finns två alternativ för att returnera dina olämpliga föremål:
1) GRATIS KOURRINKALLING
För att ordna en samling, ring oss på 02 0100 752 med ditt ordernummer och föredragen insamlingsdag [måndag-fredag]. Observera att en signatur krävs för samlingar, där samlingar äger rum mellan kl. 09.00 och 18.00. Använd originalförpackningen för att returnera varan.
Din återbetalning kommer att återbetalas till det ursprungliga kortet som användes för betalningen.
2) Ta tillbaka till en DEBENHAMS Store
Vänligen uppvisa din följesedel som inköpsbevis tillsammans med din vara som ska returneras. Om du inte är säker på vilka butiker som har Tripp-koncession, ring kundtjänst som kommer att kolla åt dig.
Kan jag ange en tidslucka för samlingen?
Inte vid denna tidpunkt, samlingar görs av vår kurir måndag till fredag mellan 09.00 och 18.00.
Kan jag ordna ett utbyte med kurir?
Vid denna tidpunkt erbjuder vi inte utbyten, så använd ovanstående steg för att returnera din beställning. Du kan sedan göra en ersättningsorder online vid en tidpunkt som passar dig.
Vilken tidsperiod tar en återbetalning?
När varan har hämtats tar det i genomsnitt cirka 7-10 arbetsdagar innan varan återbetalas och återbetalningen visas på ditt konto. Under livligare perioder kan detta förlängas.
Hjälp! Min vara har precis levererats och det är ett fel, vad ska jag göra?
Om din vara har levererats till dig med ett fel, ring eller maila direkt. Vi kan be om ett foto av felet. Vi kan sedan ordna så att en ersättare skickas till dig.
Jag har använt mitt föremål och det är felaktigt, vad ska jag göra?
Om du har använt fallet och det utvecklar ett fel måste vi bekräfta om det omfattas av vår garanti. Vår 5-åriga garanti täcker alla tillverkningsfel inom denna tid, men täcker inte allmänna slitage eller transitskador (till exempel flygskador.)
Om du beställde online finns det två alternativ:
E-posta oss 2 tydliga bilder, minst en att vara av felet och en att vara en övergripande bild av fallet. Ange ditt beställningsnummer eller leveranspostnummer så att vi kan hitta dina beställningsuppgifter online.
Alternativt om du föredrar en butiksinspektion, ring eller maila oss och vi kan ordna detta åt dig på din närmaste Debenhams med en Tripp-avdelning.
Om du har köpt din vara i butik:
Ring eller maila oss så kan vi ordna en inspektion åt dig hos närmaste Debenhams hos en Tripp-avdelning.
Denna bestämmelse påverkar inte dina lagstadgade rättigheter avseende felaktiga eller felaktigt beskrivna varor eller din rätt att annullera beställningar enligt konsumentskyddsförordningen [Distansförsäljning], vars fullständiga uppgifter finns tillgängliga från din lokala Citizens Advisory Bureau eller Handelsstandardsavdelning
E-posta oss: Customerservice@tripp-resvaskor.se
Ring oss: 02 0100 572